Thursday, July 22, 2010

Saya beli cincin lagi


Pembelian ini tidak dirancang (as if pembelian yang lain sebelum ini dirancang selalu)
Mula-mula kami pergi pasar untuk beli barang basah nak panggang BBQ, kemudian beli kain untuk tempah baju Melayu, dan selepas itu ke Jalan Hang Tuah cari chapal. Apa pasal nak cari chapal? Pasal nampak macam cool kalau orang Melayu lelaki pakai. 

Chapal kami tak jumpa yang cantik, Pak Murad pula yang kami jumpa. I'm a fan of rings. Bila nampak orang jual cincin, terus tengok-tengok, mata jadi bulat. Pemilik kedai cincin itu dipanggil Pak Murad. Belek punya belek, tiba-tiba Pak Murad keluar dengan beberapa bentuk cincin. Dia kata saya sesuai dengan cincin ini kerana apparently.... saya pandai berniaga. Hehe.. nice compliment Pak Murad! I'm gonna buy it regardless! Dan saya ini senang masuk senang keluar, money wise, kata dia.  "Pakai cincin ni... sesuai untuk kau."  

Sarung-sarung terus muat dan saya belum ada cincin batu kuning. It's not that I believe what he said but it's indeed a nice compliment, wasn't it? 

Cantik tak?

No comments:

Post a Comment